Kruisspin
𝕭𝖊𝖘𝖙𝖎𝖆𝖗𝖎𝖚𝖒
Ook vanavond echter keren wij weer terug naar ons bestiarium. Na het tonen van de lieveheers- en lievevrouwebeestjes en een collectie kerkuilen blijven we nog even bij het thema religie en godvruchtige schepselen onzer Lieve Heer. Zijn PR-afdeling heeft Hij goed op orde, want overal, zowel binnens- als buitenshuis, is zijn reclame te aan te treffen. Maar al te gemakkelijk raken we dan ook in zijn commerciële web gevangen. En maar al te graag wint Hij onze zielen. Maar er is dan ook een hevige concurrentiestrijd gaande tussen Hem en zijn rivaal, de Onheer Satan.
( #taal #humor #taalhumor #bestiarium )
Ook vanavond echter keren wij weer terug naar ons bestiarium. Na het tonen van de lieveheers- en lievevrouwebeestjes en een collectie kerkuilen blijven we nog even bij het thema religie en godvruchtige schepselen onzer Lieve Heer. Zijn PR-afdeling heeft Hij goed op orde, want overal, zowel binnens- als buitenshuis, is zijn reclame te aan te treffen. Maar al te gemakkelijk raken we dan ook in zijn commerciële web gevangen. En maar al te graag wint Hij onze zielen. Maar er is dan ook een hevige concurrentiestrijd gaande tussen Hem en zijn rivaal, de Onheer Satan.
( #taal #humor #taalhumor #bestiarium )










Prachtig gedaan Vin. Deze kruisspinnen gaan recht naar de hemel vliegen.
BeantwoordenVerwijderenAl Gods schepselen hebben recht op een plaats in de hemel. Ook als ze Theofiel heten.
VerwijderenTheofiel keert als boemerang terug naar de plaats vanwaar hij kwam.
VerwijderenAshes to ashes, dust to dust, bang to boomerang. Zoiets zong ABBA tenminste.
VerwijderenIk heb dat lied nooit beluisterd bang dat het als een boemerang op mij zou neerkomen. 😊😊😉
VerwijderenIk heb het ook nooit beluisterd. Het rare plaatje paste niet op mijn draaitafel door zijn vreemde vorm. Ze hadden niet over een boomerang moeten zingen maar over een frisbee. Zo'n ding is tenminste rond.
VerwijderenVan spinnen heb ik een fobie .Ik heb ooit een joekel in mijn mond gehad.Ik drink een cola bij den Anderlecht.Drie dagen was ik er ziek van.Ik had niet naar mijn cola gekeken eer ik ervan dronk.🤮
BeantwoordenVerwijderenDie anekdote ken ik. Arme spin!
VerwijderenDat zijn nu hele mooie kruisspinnen. De een nog mooier dan de andere.
BeantwoordenVerwijderenEn bedenk: ieder huisje heeft zijn kruisspinnetje.
VerwijderenPrima die mogen bij mij leven.
VerwijderenGoed zo. Hopelijk kunnen ze de sticker die je besteld hebt niet lezen.
Verwijderen